Minggu, 08 November 2015

5 Punca tersembunyi Ketidaksuburan: Part 1 (The Psychology of Infertility)

5 Punca tersembunyi Ketidaksuburan: Part 1 (The Psychology of Infertility)

Terdapat 5 Punca tersembunyi Kemandulan yang telah hairan doktor kesuburan anda

Berikut adalah senarai lima sebab halus dan kurang difahami kemandulan lelaki dan perempuan

1. Faktor-faktor psikologi
2. Hati dan tiroid kelenjar Isu
3. tisu Terlalu banyak pengasidan
4. Mengabaikan faktor Pemakanan
5. Ketidaksuburan boleh Rohani

Kami akan melayan mereka seorang demi seorang sebagai ruang dan membolehkan masa.

1. Mekanisme Punca psikologi Ketidaksuburan

Psikologi konsep: jiwa ini terdiri daripada fikiran anda (tengah), kehendak dan emosi anda. Minda adalah lelaki itu dan di mana fikiran pepatah, orang yang berikut. Seorang wanita adalah ikatan emosi, perasaan dan fikiran. Otak mengawal segala-galanya termasuk isyarat badan untuk menghasilkan atau mengeluarkan semula. Otak atau akal tidak melalui hormon atau utusan kimia. Kini kita tahu tentang sambungan dipanggil psychoneuroendocrinology itu. Ini adalah cara yang mewah untuk mengatakan bahawa psikologi kami mengawal pendawaian otak kita yang seterusnya mengawal hormon yang dikeluarkan melalui peredaran kami.

Hormon memberitahu badan kita apa yang perlu dilakukan termasuk proses yang mencetuskan pembiakan. Ini adalah di mana hypothalamo-pituitari-gonad paksi sepakan. Saya akan mengulas lanjut mengenai ini dalam satu minit.

Fikiran, perasaan dan hormon bekerja melalui lata sekatan dan imbangan yang dipanggil mekanisme galakan kembali. Hipotalamus adalah otak tengah yang mengandungi otak emosi dipanggil sistem limbic. Rahsia hipotalamus hormon gonadotropin melepaskan hormon yang seterusnya merangsang kelenjar pituitari di pangkal otak untuk merembeskan hormon perangsang folikel (FSH) dan hormon luteinizing (LH). FSH dan LH dipanggil gonadotropins kerana merangsang gonad (ovari dan testis) untuk menghasilkan estrogen, progesteron dan testosteron. Estrogen membantu dalam kematangan telur dalam ovari. LH lonjakan menandakan pembebasan telur yang matang. Walaupun progesteron memelihara dan mengekalkan kehamilan jika persenyawaan berlaku pada perempuan. Pada lelaki, FSH merangsang buah zakar menghasilkan testosteron yang merangsang testis untuk menghasilkan dan matang spermatozoa dalam tempoh 90 hari. LH membantu untuk melepaskan sperma matang dari buah zakar.

Hormon yang dirembeskan oleh kelenjar endokrin. Endokrin atau ductless kelenjar seperti namanya tidak mempunyai saluran yg mengeluarkan; oleh itu mereka mengeluarkan kandungan mereka secara langsung ke dalam aliran darah. Tahu bahawa hormon seks khususnya dan hormon secara umum adalah utusan-utusan kimia yang memberi isyarat badan untuk melakukan sesuatu. Mereka berpaling mati atau pada tahap sel. Keseimbangan mereka boleh mematikan kesuburan. Ketidakseimbangan hormon sendiri boleh mewujudkan pergolakan emosi dan perubahan emosi yang seterusnya menjejaskan kesuburan atau kemandulan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar