Minggu, 08 November 2015

Marijuana undang-undang - Busting Mitos Ganja Perubatan

Marijuana undang-undang - Busting Mitos Ganja Perubatan

Terdapat banyak mitos-mitos mengenai kesan ganja. Daripada semua orang yang anda pernah mendengar, berapa ramai datang dari sumber yang boleh dipercayai? Adakah anda benar-benar mempercayai apa yang bapa saudara rakan anda berkata tentang perkara ini? Mari kita meneroka mitos ini dengan lebih mendalam.

1. Marijuana adalah adiktif.

Palsu! Marijuana tidak adiktif. Kajian perubatan telah menunjukkan alkohol, nikotin, dan juga kafein untuk semua menjadi adiktif lebih daripada ganja. Bandingkan ini dengan dadah Oxycontin itu. Kedua-dua ubat-ubatan yang digunakan untuk merawat kesakitan yang teruk, tetapi pada tahun 2006, 20.4 juta rakyat Amerika secara haram digunakan Oxycontin. Ganja perubatan adalah alternatif yang lebih selamat.

2. Marijuana mempunyai kesan negatif ke atas kesihatan.

Terdapat beribu-ribu kematian setiap tahun dari pelbagai ubat yang diluluskan oleh FDA. Lebih menarik lagi, terdapat ZERO kes yang dilaporkan di mana ganja telah disenaraikan sebagai punca kematian. Ramai orang takut kepada merokok ganja, yang menghubungkannya kepada kanser menyebabkan oleh rokok. Perlu diingat, perokok akan melalui dua puluh atau lebih rokok sehari, setiap hari. Tahap perubatan ganja adalah tempat berhampiran tinggi itu.

3. Walaupun ia tidak menyebabkan kematian secara langsung, ganja melemahkan sistem imun anda.

Tuntutan ini adalah berdasarkan kepada ujian yang dilakukan pada tahun 1980, yang menyatakan bahawa sel-sel darah putih berubah perlahan dalam tindak balas kepada ancaman apabila terdedah kepada THC. Sejak itu, keputusan itu tidak pernah dapat ditiru. FDA telah pun diluluskan Marinol, satu bentuk sintetik THC, untuk rawatan penyakit yang menyerang sistem imun, seperti HIV.

4. Tiada penggunaan ubat-ubatan untuk ganja.

Sebaliknya! Marijuana digunakan secara perubatan di California dalam rawatan kanser, AIDS, arthritis, migrain, dan tiada selera makan. Kajian menunjukkan ia juga boleh digunakan bersama-sama, atau sebagai ganti, ubat-ubatan semasa bagi mereka diagonsed dengan kemurungan, gangguan bipolar, kebimbangan dan insomnia. Penyelidikan sedang dijalankan untuk menguji kesan pada penyakit Alzheimer.

5. ganja undang-undang akan didera / haram dijual.

Idea untuk mengharamkan ubat kerana orang lain akan menyalahgunakannya adalah tidak munasabah. Ubat-ubatan seperti pil tidur dan ubat penahan sakit didera setiap hari, namun dijual over-the-kaunter. Juga, jika seseorang yang cukup malang untuk mempunyai AIDS, dan bergantung kepada ubat untuk mencegah rasa sakit yang hebat, mengapa mereka rela membuangnya?

Ini adalah hanya beberapa mitos biasa mengenai ganja perubatan. Fikirkan tentang semua maklumat yang anda ada mengenai rumpai, dan kemudian membuat keputusan jika sumber anda adalah benar-benar yang boleh dipercayai. Stigma sekitar ubat ini adalah salah, dan perlu diubah, demi pesakit yang boleh mendapat manfaat daripadanya. Ketahui fakta-fakta tentang ganja dan tujuan perubatan untuk diri sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar