Minggu, 08 November 2015

Homeopati dan Attention Deficit Hyperactivity Disorder

Homeopati dan Attention Deficit Hyperactivity Disorder

ADHD adalah pendek untuk perhatian defisit gangguan hiperaktif yang merupakan istilah yang digunakan untuk menggambarkan sekumpulan tingkah laku yang paling kerap dilihat pada kanak-kanak kecil (tidak memberi tumpuan, impulsivity, hiperaktif). Tetapi manakala gejala-gejala tertentu ADHD seperti hiperaktif mungkin lebih ketara pada kanak-kanak penyelidikan memberitahu kita bahawa keadaan ini berterusan sehingga dewasa kira-kira separuh masa dan boleh hadir halangan serius kedua-dua peribadi dan profesional.

Jadi sama ada anda merupakan ibu bapa mencari yang terbaik, dan sudah tentu yang paling selamat, rawatan untuk anak anda atau orang dewasa yang sedang mencari untuk taraf yang sama dengan pesaing / beliau bukan ADHD mencari tempat rawatan ADHD berkesan harus menjadi keutamaan

Satu ADHD rawatan pilihan yang seolah-olah menyampaikan kedua-dua keselamatan dan keberkesanan adalah homeopati.

Apakah ubat ADHD homeopati dan mereka ubat-ubat herba?

Walaupun ubat-ubat homeopati ADHD umumnya mengandungi besar herba banyak mereka tidak dianggap sebagai ubat-ubat herba!

Ubat ADHD homeopati adalah berdasarkan kepada sumber-sumber semula jadi dan tidak mengandungi sebarang unsur sintetik. Prinsip asas adalah bahawa ubat dalam bentuk cair yang akan menyembuhkan seseorang daripada gejala-gejala yang ubat yang sama mendorong apabila diberi / diambil dalam bentuk mentah. Dalam erti kata lain teori bahawa "Seperti Menyembuhkan Like". Rejim homeopati kaya dengan sistem ganjil cairan di mana roh-roh diperbetulkan ditambah kepada berwarna ibu dalam cairan yang terdiri 99-1 bergantung kepada sama ada perpuluhan atau skala centesimal yang sedang digunakan. Letakkan ubat ADHD hanya homeopati adalah gabungan bahan-bahan yang dicairkan dalam bentuk mentah mereka akan mencetuskan sekurang-kurangnya salah satu daripada tiga gejala: tidak memberi tumpuan, impulsivity, atau hiperaktif.

Adakah ubat ADHD homeopati yang berkesan?

Terdapat beberapa kajian untuk memberitahu kami sama ada jenis ubat yang benar-benar berkesan tetapi beberapa yang telah dilakukan cat gambar yang agak luar biasa. Ia adalah penting untuk menunjukkan bahawa tidak semua ubat-ubatan homeopati untuk perhatian defisit gangguan hiperaktif mengandungi bahan-bahan yang sama supaya satu formula mungkin bekerja lebih baik daripada yang lain bergantung kepada gejala yang dirawat.

Satu kajian yang menarik bernilai melihat telah diterbitkan dalam British Homeopathic Journal. Kajian ini adalah double blind, plasebo terkawal, dan terdiri daripada 43 kanak-kanak ADHD dicabar.

Selepas sepuluh hari kanak-kanak dalam kumpulan yang mengambil ubat-ubat homeopati ADHD dipaparkan agak kurang tingkah laku ADHD daripada yang plasebo diberikan.

Satu penilaian susulan telah dijalankan 60 hari kemudian. Keputusan adalah seperti berikut: 57% kanak-kanak yang telah memberi respons kepada rawatan homeopati terus bertambah baik, walaupun ubat-ubat homeopati ADHD telah dihentikan; 24% kambuh oleh masa susulan; dan 19% terus peningkatan tetapi hanya apabila mengambil ubat homeopati.

Perbandingan statistik ini untuk perangsang preskripsi

Perangsang ubat seperti Ritalin berkesan kira-kira 70% daripada masa yang bersamaan dengan hasil 73% yang dilihat dengan ubat-ubat homeopati. Jadi sebahagian besar kadar efektif adalah sama.
Di mana homeopati seolah-olah mendapat kelebihan adalah hasil jangka panjang kekal atau di mana ubat-ubat preskripsi ADHD tidak dibuktikan untuk memberikan apa-apa faedah sekali penggunaannya telah dihentikan.

Kesimpulannya, ADHD adalah satu keadaan yang sangat rumit yang-wujud bersama dengan keadaan yang lain 70% daripada masa yang membuatnya sukar untuk dirawat secara berkesan dengan mana-mana pendekatan satu rawatan. Yang berkata, ubat-ubat homeopati ADHD pasti satu blok bangunan bernilai mengingati terutamanya apabila digabungkan dengan lain-lain kesan sampingan pendekatan rawatan percuma seperti terapi tingkah laku.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar