Minggu, 08 November 2015

Sesetengah Aplikasi Biasa koloid perak

Sesetengah Aplikasi Biasa koloid perak

Koloid perak pada dasarnya ialah penggantungan cecair terdiri daripada zarah perak mikroskopik. Walaupun fakta bahawa perak telah digunakan untuk pelbagai keperluan melalui keseluruhan sejarah manusia, dari sains beberapa tahun yang lalu telah mengenal pasti banyak kegunaan baru untuk ini.

Pada masa dahulu, apabila individu pertama bermula untuk menggunakan perak atas sebab-sebab kesihatan, ia pada asasnya digunakan untuk pemeliharaan cecair penting seperti arak dan susu, yang kemungkinan besar membantu untuk menjelaskan mengapa orang dalam era moden masih menggunakan beberapa jenis itu untuk sama sebab. Pada satu ketika dalam masa, orang juga meletakkan perak ke dalam botol susu untuk memastikan ia daripada rosak untuk masa yang lebih lama. Perak koloid, sehingga ke hari ini, boleh digunakan dengan air dalam banyak cara yang sama.

Satu penggunaan perubatan tambahan koloid perak mungkin untuk merawat luka terbakar. Bahan ini mengandungi potensi untuk menyembuhkan luka bakar tanpa meninggalkan parut. Koloid perak tidak mempunyai apa-apa kesan sampingan jua apabila digunakan untuk tujuan pengawetan burns.One satu konsep yang paling penting dalam bidang perubatan adalah bahawa trauma sensitif, terutamanya mereka yang terbuka, perlu disimpan dengan sempurna bersih dan bebas daripada kuman. Ini adalah sebab yang profesional perubatan telah mencari cara-cara yang paling besar untuk mengekalkan bebas kuman persekitaran untuk masa yang lama. Malah sebelum penyelesaian anti-bakteria pertama adalah diperolehi atau dicipta, pembersihan bahan-bahan yang serupa dengannya telah digunakan untuk membawa pra-syarat ini rawatan perubatan.

Koloid perak juga disembur pada sampah dan bahan buangan lain. Menggunakan bahan dengan betul berkurangan bau yang tidak menyenangkan daripada objek yang reput tersebut. Ia boleh juga secukupnya membuang unsur-unsur seperti salmonella dan bakteria E. Coli dari memasak kawasan span dan tuala. Atas sebab ini ini akan membantu dalam mencegah keracunan makanan dan jangkitan gastrousus. Bahan ini juga boleh dimasukkan dengan makanan yang dalam tin atau botol untuk tujuan penyimpanan. Ini akan membuat bakteria dan menyenggara barangan makanan yang sihat dan berkhasiat untuk tempoh masa yang panjang. Dengan cara yang sama ia bersepadu kepada susu dan jus kerana ia membantu mengurangkan penapaian dan clabbering satu tempoh masa tertentu.

Dalam beberapa cara colloidal silver boleh digunakan banyak dengan cara yang sama seperti peroksida. Ini bermakna anda akan dapat untuk memohon pada jerawat dan jerawat pada muka anda. Orang yang mengalami penyakit kaki makan air boleh mendapat manfaat dengan koloid perak. Menyembur kawasan pedalaman kasut anda apabila menggunakan bahan yang akan membantu melambatkan penyebaran kulat. Bahan ini juga menawarkan potensi untuk pertempuran kelemumur dan mengurangkan ruam pada kulit. Koloid perak adalah bahan yang perlu dieksploitasi oleh manusia. Adalah malang bahawa hanya sebilangan terhad individu buat masa ini tentang jumlah yang ia boleh membantu kehidupan seharian mereka, daripada menjadi tambahan yang hebat dengan barang mandi digunakan untuk kebersihan sehari-hari untuk menjadi pokok dalam kabinet ubat untuk keadaan seperti sakit tekak.

Apabila diambil bekerja sebagai ubat untuk melindungi daripada selesema dan selesema ia amat boleh mengurangkan masa pemulihan. Ia berfungsi dengan cara yang sama untuk penyakit lain seperti radang paru-paru dan jangkitan pernafasan yang berbeza. Doktor telah pun digunakan colloidal silver untuk mengubati penyakit mata. Kita harus sentiasa tahu bahawa jumlah yang tepat dari perak ini yang akan digunakan bagi setiap berbeda gol. Oleh itu satu patut tidak bereksperimen dengan bahan mengenai bantuan sendiri dan bukannya mendapatkan pakar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar