Minggu, 08 November 2015

Apa Adakah Elemen Perlu Continuum Gerakan?

Apa Adakah Elemen Perlu Continuum Gerakan?

Pergerakan Continuum adalah pendidikan gerakan dibangunkan oleh Emily Conrad dalam keinginan beliau untuk menyediakan satu kaedah terapi yang boleh membantu orang-orang yang berjuang dari masalah tulang belakang dan lain-lain jenis kecederaan. Prinsip teknik ini adalah berdasarkan kepada pergerakan cecair. Terapi ini juga memberikan tumpuan dalam penyembuhan dan pemulihan kesihatan secara keseluruhan pelanggan yang boleh dilihat sebagai fizikal, mental, emosi dan rohani.

Kaedah yang terlibat dalam jenis ini terapi kebanyakannya postur yang membolehkan tubuh untuk bergerak pada tahap yang kita tidak boleh lakukan sambil duduk atau berdiri di atas tanah. Orang yang mempunyai sekatan pergerakan badan dan kecederaan yang memerlukan terapi fizikal adalah sekumpulan individu yang boleh mendapat manfaat yang terbaik daripada terapi. Ia membantu semula memperkenalkan usul untuk pelanggan yang tidak mempunyai keupayaan pergerakan badan yang betul termasuk fleksibiliti serta kekuatan untuk bergerak.

Continuum terapi pergerakan terdiri daripada elemen-elemen penting seperti:
• Pernafasan - nafas adalah salah satu faktor yang paling penting dalam pergerakan semua. Walaupun gerakan sedikit tunggal tubuh memerlukan nafas yang konsisten daripada orang itu untuk melakukan apa-apa tugas yang mudah. Perubahan dalam corak pernafasan boleh menyebabkan pelbagai tindak balas emosi, fizikal dan mental. Pernafasan berat adalah contoh hasil daripada badan letih fizikal yang bertindak balas dengan kerjasama corak nafas orang itu. Teknik pernafasan yang betul juga berguna dalam meningkatkan fokus pelanggan semasa sesi terapi.
• Bunyi - pada dasarnya, bunyi dianggap satu bentuk pernafasan yang boleh didengar. Ia adalah sama penting dengan unsur-unsur lain dalam menyediakan perlembagaan yang sihat. Terapi ini menggunakan frekuensi bunyi tertentu yang mampu meningkatkan fungsi pelbagai sistem di dalam tubuh manusia. Ini jenis unsur dalam terapi juga membantu dalam menenangkan dan mengurangkan badan untuk menyediakan gerakan lebih cecair.
• Pergerakan - pergerakan bukan bercorak adalah penting dalam meningkatkan gerakan bendalir yang diperlukan oleh badan untuk betul meningkatkan fungsi setiap bahagian.
• Sensasi dan Pleasure - ini membolehkan tubuh untuk memasuki keadaan pembaharuan diri. Ia digunakan untuk membangunkan deria minda dan badan untuk mencetuskan keupayaan memupuk diri badan manusia keseluruhan.

Mana-mana orang yang telah mengalami ini jenis badan dan minda rawatan terpesona dengan hasil yang menakjubkan ia meninggalkan selepas setiap sesi terapi. Hasil dari sesi biasa boleh membawa peningkatan yang ketara dalam pelbagai gerakan, fleksibiliti yang lebih baik, tisu otot lebih sihat, sendi dan ligamen, kelegaan daripada sakit otot, hawa nafsu yang memuncak kerana latihan dilakukan semasa sesi terapi, jiwa raga yang semangat dan banyak lagi termasuk tahap peningkatan imuniti terhadap penyakit, penyakit dan kecederaan.

Bagi mereka yang berminat dalam jenis ini terapi fizikal, ia adalah sangat dipercayai seperti dalam semua jenis Bodywork bahawa perundingan dengan doktor adalah penting kerana ia boleh berisiko dan berbahaya apabila dilakukan tanpa persetujuan atau kelulusan seorang pakar perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar