Minggu, 08 November 2015

Castor Oil - The Cure Serbaguna untuk Penyakit

Castor Oil - The Cure Serbaguna untuk Penyakit

Minyak jarak adalah terbitan dari kilang kastor. Penggunaannya untuk tujuan kesihatan bermula sejak tempoh Mesir purba, di zaman moden India dan Brazil adalah penanam utama. Tumbuhan tumbuh benih dari mana minyak masanya. Daunnya panjang dan sawit berbentuk. Walaupun benih itu tidak sesuai untuk kegunaan manusia, minyak kastor adalah hadiah yang bersifat kuat dalam penyembuhan dan menenangkan tubuh badan manusia. Pergelangan kaki retak dan kulit kering boleh diurut dan dipulihkan untuk memerintahkan dengan minyak jarak. Jurusolek menggunakannya untuk meningkatkan pertumbuhan bulu mata nipis dan kening. Produk ini adalah anti-bakteria, anti-virus, dan anti minyak fugal, oleh itu, ia adalah ubat yang baik untuk merawat masalah penghadaman dan sembelit. Kesan minyak positif pada kelenjar timus, ia merawat kelenjar limfa bengkak, mengurangkan keletihan dan kemurungan.

Urut minyak adalah berkesan untuk merawat artritis, penyakit sendi dan masalah bersama yang lain. Ia boleh menyembuhkan ulser kulit dan menghapuskan kulat sekitar kuku jari dan kuku kaki. Banyak minyak rawatan rambut kini mengandungi minyak jarak kerana keberkesanannya terhadap kelemumur. Untuk rambut yang sangat kasar dan kusam, minyak kastor adalah perapi yang baik, minyak itu akan diurut ke dalam kulit kepala dan kemudian dibersihkan. Minyak jarak juga melembapkan, untuk keadaan musim sejuk yang teruk, mengurut badan dengannya sebelum mempunyai pancuran mandian air panas akan sangat menyegarkan.

Apabila digunakan secara dalaman, ia mesti dengan berhati-hati, dan sudah tentu bukan untuk wanita hamil kerana ia boleh mencetuskan kelahiran. Madu asli boleh menemani kegunaan dalaman supaya ia dapat merangsang hati, melegakan kesakitan, meningkatkan peredaran limfa sambil meningkatkan penghadaman. Minyak jarak adalah berkesan dalam mengubati epilepsi. Apabila disapu pada kulit, ia menyerap jauh ke dalam lapisan dalaman kulit, mengurangkan rasa sakit, mengurangkan keradangan, meningkatkan peredaran limfa dan menyahtoksin badan. Ia laksatif ringan, ia keluarkan cacing usus, ia menyembuhkan insomnia dan boleh mengecutkan buasir

Kesemua kegunaan di atas ini titik minyak keheranan bagi fakta bahawa ia adalah salah satu terapi alternatif kepada menggunakan dadah, apabila digunakan dengan betul, minyak adalah seorang sahabat yang baik kepada keluarga. Jemaah Kristian ke Palestin mendapatkan kuantiti yang baik kastor tulen untuk tujuan penyembuhan dan rohani. Testimoni telah mendedahkan potensi untuk menyembuhkan katarak, kelenjar limfa bengkak, ia menyembuhkan ketumbuhan yang sepatutnya berkembang menjadi kanser. Sesetengah penganut Kristian mesra dengan panggilan merujuk kepadanya sebagai "tangan Kristus" atau "Palma Kristus", semua kerana kuasa penyembuhan. Minyak ini juga digunakan untuk tujuan rohani, menggosok pada "dari kepala ke kaki" untuk meneutralkan mantra jahat. Minyak ini adalah alternatif yang hebat untuk menggunakan beberapa ubat-ubatan kerana ia telah terbukti untuk mengubati pelbagai penyakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar