Minggu, 08 November 2015

Herba Untuk Sakit Sendi

Herba Untuk Sakit Sendi

Oleh kerana kebanyakan orang dengan sakit sendi tahu ia kadang-kadang boleh menjadi sukar untuk mencari ubat untuk membantu kesakitan. Satu perkara yang orang sering lupa untuk melihat adalah herba yang boleh memberi manfaat dalam membuat ia lebih mudah untuk menguruskan sakit sendi.

Walau bagaimanapun, ia telah menunjukkan bahawa penggunaan herba untuk sakit sendi adalah rawatan yang selamat yang sebenarnya berfungsi, dan adalah semulajadi. Walaupun terdapat beberapa ubat-ubatan yang telah ditemui untuk merawat sakit sendi, sesetengah orang mungkin mempunyai kesan sampingan yang buruk; ini tidak berlaku dengan herba.

Ginger

Halia, yang sering digunakan dalam masakan, juga boleh memberi manfaat dalam membantu sakit sendi mudah. Gingerols, yang berada dalam halia, mempunyai agen anti-radang kerana ia menghalang pengeluaran enzim seperti COX-1 dan COX-2. Salah satu manfaat halia ialah anda boleh mengambil dalam makanan yang mereka makan dengan menambah ia sebagai rempah semasa memasak; sesuatu yang banyak orang sudah lakukan juga.

Cayenne

Lada cili merah, dan juga, lada merah juga mempunyai ciri-ciri penyembuhan banyak. Walaupun lebih popular digunakan untuk membantu orang dengan peredaran tidak baik; ia juga telah didapati berfaedah dalam membantu kesakitan, terutamanya mereka yang mempunyai artritis sebagai peredaran yang sihat boleh membantu membawa oksigen ke sendi.

Herba untuk sakit sendi sering digunakan dalam banyak krim topikal untuk sakit sendi dan Cayenne adalah tidak berbeza. Sesetengah orang juga hanya menambah titik cili merah untuk salap, tetapi ini perlu dilakukan secara beransur-ansur kerana beberapa orang mungkin sensitif ke Cayenne. Seperti halia, rempah ini boleh ditambah ke resipi untuk meraih banyak manfaatnya.

Boswellia

Salah satu herba yang paling popular untuk sakit sendi adalah Boswellia dan lebih khusus Boswellia Serrata. Herba ini, yang terdapat di India, telah digunakan untuk merawat artritis selama beratus-ratus tahun. Sejak itu telah mengkaji lebih dan telah didapati sebagai rawatan untuk pelbagai penyakit radang.

Menthol dan Camphor

Herba lain untuk sakit sendi termasuk menthol dan kapur barus yang terdapat dalam banyak krim topikal untuk sakit belakang. Menthol berasal dari tumbuh-tumbuhan yang berada dalam keluarga pudina seperti termasuk pudina dan Spearmint; manakala camphor datang dari lavender, hisop dan ketumbar.

Rosemary

Rosemary mengandungi earnosol, asid oleanolic, asid rosmarinic dan asid ursolic yang mempunyai ciri-ciri anti-radang dan telah menunjukkan untuk menjadi berkesan dalam merawat sakit di sendi anda. Ia adalah mungkin untuk menambah rosemary untuk menambah rosemary kepada makanan semasa memasak, atau juga untuk membuat teh dengan rosemary di dalamnya.

Kesimpulan

Terdapat banyak herba lain untuk sakit sendi, dan lain-lain produk semula jadi yang boleh membantu mengurangkan kesakitan dan keradangan. Lebih khusus lagi, terdapat produk yang dipanggil Flexcin, yang adalah yang pertama untuk menggunakan gabungan produk semula jadi termasuk CM8 yang dianggap sebagai ancaman tiga kali ganda dalam merawat sakit sendi. Pertama sekali, ia bertindak sebagai anti-radang dan mengurangkan bengkak.

Selepas menggunakannya selama 4-5 minggu, sakit yang disebabkan oleh bengkak sendi juga telah berkurangan. Kedua, ia bertindak sebagai pelincir untuk sendi. Ini akan membantu otot dan tisu lain untuk bergerak lebih baik, sekali gus tanpa sekatan. Akhirnya, ia akan melindungi daripada penyakit seperti arthritis atau keadaan lain bersama perkara ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar