Minggu, 08 November 2015

Poison Ivy Remedy

Poison Ivy Remedy

Berikut adalah kisah bagaimana saya secara tidak sengaja terjumpa ini rawatan menakjubkan mudah untuk ivy racun. Ia berfungsi dengan segera, membersihkan ia di dalam beberapa hari (bukan dua minggu!) Dan sooooo mudah ... dan percuma!

Saya telah berkhemah di tempat yang bernasib baik memang mempunyai pancuran mandian air panas berdekatan, jadi apabila saya berasa sedikit gatal-gatal di kaki saya selepas kenaikan melalui hutan, saya tahu apa itu. Saya mempunyai ivy racun yang teruk sebagai kanak-kanak dan merupakan menyakitkan biasa dengan gejala. Malah, saya menjadi alah kepada racun ivy dan hanya terpaksa bawah tiupan angin sebelum muka saya akan membusungkan. Ia adalah besar.

Saya tahu gejala dengan baik. Lalu aku pergi kepada pancuran perkemahan untuk cuba untuk mencuci minyak yang menyegarkan pada kulit dan menyebabkan tindak balas. Walaupun berjalan air suam pada kaki, ia berasa begitu baik bahawa saya membuat ia sedikit lebih panas.

Nah, yang berasa lebih baik. Ia merasakan seperti saya telah menggaru tanpa menggaru! Perasaan lazat.

Selepas beberapa saat itu, saya telah membuat air yang lebih panas sedikit. Oh, yang indah! Saya terus melakukan ini, menjadikan air sedikit lebih panas selepas keseronokan ketika di sensasi untuk seketika setiap kali.

Pada titik tertentu, air yang mendapat hampir melecur dan relief yang saya rasa semakin marginal. Lalu aku mengarahkan pancuran off.

Melihat ke bawah, saya melihat bagaimana merah jambu dan hampir berdenyut patch ivy racun adalah dan berfikir, mungkin ia akan menjadi idea yang baik untuk menyejukkan yang turun. Jadi saya mula masukkan air sejuk di tempat kejadian. Lebih sejuk air mendapat, lebih baik ia dirasai, sehingga ia semua merasakan jenis neutral dan kebas.

Melangkah keluar dari bilik mandi, saya berhati-hati untuk hanya tepuk kawasan kering dan tidak sapukan. Peliknya, ia tidak gatal lagi. Hooray!

Dan yang lebih menakjubkan - ia tidak gatal lagi selama hampir 12 jam !!! Kemudian, apabila ia bertindak semula, saya tahu apa yang perlu dilakukan dan pergi ke bilik mandi, mengulangi pemanasan beransur-ansur dan segera penyejukan ke bawah yang saya lakukan sebelum ini.

Setiap rawatan air memberikan saya 12 jam lega sebelum gatal-gatal itu akan disambung semula. Tetapi pada hari ketiga, saya mendapati bahawa ivy racun telah beralih coklat - sesuatu yang biasanya berlaku selepas ia "keduanya beredar" dalam seminggu hingga 10 hari, JIKA ia tidak merebak ke kawasan lain.

Nah, ivy racun tidak merebak. Ia tidak gatal di semua selepas beberapa hari. Sehingga kering dan meninggal dunia di luar.

Tahun kemudian apabila saya terkena sekali lagi, saya lakukan rawatan air yang sama - jadi semula jadi, suhu hanya berbeza-beza, begitu mudah, begitu berkesan, begitu mudah ubat untuk sesuatu yang membuat berjuta-juta orang sengsara setiap tahun.

Jadi itulah cerita saya. Anda boleh cuba menggunakan ketulan ais untuk lebih cepat menyejuk dan kebas gatal-gatal itu. Hanya pastikan anda sampai ke had toleransi "panas" anda sebelum anda pergi ke sejuk. Dan, perkhemahan gembira / mendaki / berkebun / zaman kanak-kanak !!!

Satu lagi remedi mudah untuk ivy racun adalah untuk campuran baking soda dan cuka epal cider untuk membentuk krim (tidak cukup pes) dan memohon kepada kawasan yang terjejas. Anda boleh melakukan ini selepas anda telah melakukan rawatan air dan ia mempercepatkan masa penyembuhan keseluruhan.

Jika ivy racun telah mendapat sekitar mata, hanya menggunakan krim. Ia mungkin tidak menjadi satu idea yang baik untuk melakukan air panas di sekitar mata.

Hanya ingat, jika ia gatal-gatal, tidak awal. Yang hanya akan merebak. Jika ia ivy racun, anda bertuah - semua yang anda perlukan adalah air!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar