Minggu, 08 November 2015

Ganja undang-undang untuk Rawatan

Ganja undang-undang untuk Rawatan

Selama beberapa dekad, kontroversi dan perdebatan telah berlaku tentang kesahan ganja. Secara umum, ia adalah haram untuk digunakan, mengambil, memiliki, menanam, perdagangan atau memindahkan ganja di banyak negara. Sejak meluas larangannya dalam pertengahan abad ke-20, banyak negara telah tidak disahkan semula ia untuk kegunaan sendiri, walaupun lebih maka negara-negara bertolak ansur dengan penggunaan dan penanaman dalam kuantiti yang terhad. Cannabis adalah undang-undang di negara-negara seperti Kanada, Belgium, Republik Czech, Belanda, Israel dan 16 negeri di Amerika Syarikat.

Sekatan dan peraturan penjualan Cannabis sativa sebagai ubat bermula seawal tahun 1860. Peningkatan sekatan dan melabelkannya sebagai racun bermula pada banyak negeri Amerika Syarikat dari tahun 1906 dan seterusnya dan larangan bermula pada tahun 20-an. Semasa pertengahan 30-an, Cannabis dikawal selia sebagai ubat di setiap negeri, yang merangkumi 35 negeri mengguna pakai seragam Akta Dadah Negeri Narkotik. Hari-hari, kajian dan testimoni pesakit telah dimaklumkan ramai orang untuk manfaat yang ganja undang-undang boleh berikan kepada orang yang mengalami pelbagai penyakit apabila ubat-ubatan biasa mereka seolah-olah tidak bekerja untuk mereka lagi. Pesakit ini mempunyai cadangan doktor mereka bahawa ganja adalah baik untuk merawat penyakit mereka. Bukti-bukti klinikal mencadangkan bahawa ganja perubatan dapat memberikan bantuan kepada banyak gejala.

Di negeri-negeri di mana ganja adalah undang-undang, pesakit memerlukan kad ganja yang dia boleh gunakan untuk membeli atau memupuk hem mereka sendiri semata-mata untuk tujuan perubatan. Ramai di antara negeri-negeri ini memerlukan pesakit yang mahu menggunakan ganja untuk mendaftar terlebih dahulu. Sebelum anda boleh mendapatkan kad ganja, anda perlu pergi ke doktor untuk cadangan. Anda perlu memberikan bukti bahawa anda mempunyai keadaan yang boleh dirawat dengan menggunakan ganja. Bayaran $ 150 diperlukan untuk kad anda. Pejabat itu akan mengeluarkan sijil cadangan dan dalam kebanyakan kes kad ID plastik yang sah untuk satu tahun.

Ingat bahawa ia tidak perlu untuk mempunyai kad ID negeri tetapi amat berguna hanya dalam kes anda diberhentikan oleh penguatkuasa undang-undang dan perlu membuktikan bahawa anda adalah seorang pesakit yang layak. Walau bagaimanapun, banyak klinik yang mengeluarkan cadangan mempunyai 24 jam garis pengesahan automatik yang penguatkuasa undang-undang boleh memanggil bila-bila masa. Kad ganja boleh menawarkan anda satu harapan untuk melawan tanda-tanda perubatan anda sekiranya ubat yang anda gunakan sebelum tidak lagi seolah-olah bekerja untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar