Minggu, 08 November 2015

Wajaran Tuning Forks Pt 2 - Bekerja dengan tulang belakang

Wajaran Tuning Forks Pt 2 - Bekerja dengan tulang belakang

Seperti yang anda tahu, garpu penalaan wajaran adalah terbaik digunakan oleh telinga dan badan kerana getaran yang lebih kukuh mereka mewujudkan berbanding garpu penalaan unweighted. Dalam post saya yang terakhir saya bercakap tentang bagaimana untuk menggunakan wajaran garpu penalaan dan meridian akupunktur. Dalam post ini saya akan bercakap tentang tulang belakang dan tulang belakang, yang organ-organ mereka menyambung ke dan fungsi badan setiap organ yang memelihara.

Pembedahan jika anda mempunyai belakang atau kecederaan

Pertama, jika anda mempunyai pembedahan belakang, sila semak dengan doktor anda terlebih dahulu. Jika doktor anda mengatakan tidak tetapi anda membuat keputusan untuk mencuba apa-apa cara, mempunyai orang yang menggunakan garpu mula di bahagian bawah kaki anda dan lutut. Kemudian di belakang bermula pada titik yang paling jauh dari mana pembedahan atau kecederaan adalah. Perlahan-lahan bekerja cara anda ke bawah atau ke belakang. Jika pada bila-bila masa anda merasa sakit, berhenti. Ini tidak sepatutnya menyakitkan. Jika anda telah menjalani pembedahan baru-baru ini, jangan gunakan garpu penalaan di belakang anda.

Bermula dengan tulang belakang yang

Perkara pertama yang anda perlu ialah carta tulang belakang. Menggantungnya di dinding jika anda boleh, saya mendapati ia adalah lebih mudah untuk melihat pada carta besar untuk mencari titik rujukan anda yang seterusnya.

Tulang belakang ini dipisahkan kepada 4 wilayah, serviks, toraks, lumbar dan Sacral. Setiap vertebra dinomborkan berdasarkan kepada rantau ini ia adalah dalam berbuat Th1 adalah tulang belakang yang pertama di rantau toraks dan L3 adalah tulang belakang yang ketiga di rantau ini lumbar.

Cara Cari tulang belakang / Proses spinous

Proses spinous adalah unjuran di belakang vertebra a. Ia adalah di mana otot bersambung ke tulang belakang. Apabila anda merasa lebam di sepanjang tulang belakang, iaitu proses spinous.

Untuk memulakan, bengkokkan leher anda ke bawah dan rasa untuk benjolan yang paling menonjol (s) di antara tulang belikat anda di sekitar leher di mana anda berakhir. Anda mungkin merasa dua lebam. Yang paling dekat dengan kepala anda adalah pangkal rahim 7 (C7), satu ke bawah seterusnya adalah toraks 1 (Th1). Dari sana anda hanya mengira ke atas atau ke bawah (C6, C5 lain-lain atau Th2, Th3 dan lain-lain).

Yang benar adalah bahawa apabila anda menggunakan garpu penalaan, berada di tempat yang tepat adalah tidak penting kerana getaran garpu merebak keluar. Jika anda berada di luar dengan satu atau dua tulang belakang, anda OK dan tidak kira yang vertebra anda menyentuh, yang baik-baik akan berlaku. Apabila saya bekerja di belakang saya sentuh setiap vertebra juga.

Tulang belakang dan Badan Fungsi Connection

Setiap vertebra adalah dihubungkan dengan fungsi badan. Sebagai contoh, T1 (toraks 1) disambungkan ke lengan dari siku ke bawah, esofagus dan trakea. T8 adalah dihubungkan dengan limpa. Jika anda bekerja dengan organ-organ tertentu, maka anda pasti perlu meletakkan beberapa fokus di tulang belakang dan tulang belakang yang bersambung dengan fungsi itu. Satu senarai lengkap dari tulang dan badan fungsi boleh didapati untuk dimuat turun di akhir post ini.

Tulang belakang dan Gejala

Jika terdapat ketidakseimbangan dengan organ atau badan fungsi, tanda-tanda akan muncul. Jika anda atau pelanggan anda mempunyai isu-isu seperti asma, batuk, pernafasan difficultly, sesak nafas atau sakit di lengan dan kaki yang lebih rendah, maka anda akan mahu untuk meletakkan fokus anda pada Th1 yang merupakan tulang belakang yang berkaitan dengan kerongkong, trakea dan senjata dari siku ke bawah. Jika sistem imun lemah, kemudian memberi tumpuan kepada limpa dan Th8. Sekali lagi, senarai penuh boleh didapati untuk dimuat turun di akhir post ini.

Tulang belakang dan Chakra Connection

Hubungan antara tulang belakang juga meliputi chakra. Berikutan contoh di atas, akar dan hati chakra dihubungkan dengan Th1 dan sistem imunisasi adalah dihubungkan dengan limpa, Th8. Jadi, jika anda bekerja dengan chakra, anda pasti boleh menyambung penyembuhan tenaga anda dengan fizikal penyembuhan tulang belakang.

Kerana setiap chakra mempunyai nota muzik yang berkaitan dengan itu, anda boleh menggunakan terapi bunyi dan muzik ketidakseimbangan alamat juga. Dalam kes ini, jika anda mempunyai Suria garpu penalaan Harmonic atau mangkuk nyanyian kristal, anda boleh menyambung bunyi anda dan penyembuhan tenaga dengan penyembuhan fizikal.

Jika anda ingin carta percuma dengan cadangan yang mana tala untuk digunakan untuk kawasan-kawasan yang berlainan di tulang belakang, yuran untuk menghubungi saya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar