Minggu, 08 November 2015

Flax Seed: Sihat, Tinggal Selamat

Flax Seed: Sihat, Tinggal Selamat

Health-Minded Pembaca yang dihormati,

Akhir-akhir ini, beberapa pesakit saya telah bertanya kepada saya tentang menambah flaxseed untuk diet mereka. Mereka telah mendengar banyak tentang manfaat kesihatan yang penting Omega-3 lemak dan flaxseeds adalah tinggi dalam lemak yang baik. Walaupun saya bersetuju bahawa menambah Omega-3 lemak dengan menambah flaxseeds untuk diet anda adalah sangat bermanfaat, anda juga perlu untuk melaksanakan peringatan sedikit dalam berbuat demikian. Biar saya jelaskan.

Manfaat Kesihatan Benih Flax

Flaxseed adalah benar-benar makanan ajaib dengan banyak manfaat kesihatan yang pelbagai dan termasuk yang berikut:

Kaya dengan alfa linoleik acid.A kaya Omega-3 lemak, yang merupakan alternatif terbaik kepada minyak ikan yang sesetengah orang tidak / atau tidak boleh makan kerana keutamaan atau alahan.

Pergaduhan keradangan: Memberi manfaat kepada keadaan seperti artritis, asma, artritis reumatoid, migrain, dan osteoporosis.

Menggalakkan kesihatan tulang yang baik. Membantu kedua-dua membina dan mengekalkan kepadatan tulang.

Melindungi daripada kanser, penyakit jantung dan kencing manis: Membantu menjaga membran sel fleksibel supaya insulin dan glukosa pengangkutan yang lebih cekap; membantu mengurangkan pengerasan plak pada dinding arteri; membantu melindungi sel-sel kolon kanser yang menghasilkan toksin.

Mengekalkan tekanan darah yang normal: Kajian daripada Shiga University Jepun Sains perubatan telah menunjukkan bahawa orang yang baik pengambilan Omega-3 mempunyai lebih rendah, tekanan darah yang normal berbanding mereka yang tidak. Amat membantu di kalangan lelaki dengan kedua-dua tekanan darah tinggi dan paras kolesterol tinggi.

Merendahkan kolesterol sama dengan statin dadah: Kajian telah menunjukkan bahawa Omega-3 lemak membantu untuk menormalkan tahap kolesterol dan berbuat demikian setanding dengan ubat-ubatan preskripsi statin.

Sumber baik serat: Serat dalam 1-2 sudu flaxseeds sehari boleh membantu mengurangkan tahap kolesterol dan plak arteri keras.

Manfaat kedua-dua lelaki dan wanita: Lemak Omega-3 dan lignan dalam flaxseeds membantu mengurangkan pertumbuhan tumor prostat pada lelaki dalam satu kajian Universiti Duke. Ini mungkin kerana lignans ditukarkan dalam usus untuk enterolactone dan enterodiol, 2 ejen phytoestrogen yang juga membantu melindungi wanita daripada kanser payudara. Mereka juga mengurangkan hot flashes pada wanita sebanyak 60%.

Manfaat kesihatan mata: Salah satu aduan yang paling kerap saya dengar daripada pesakit saya lebih-40 adalah bahawa mata kering. Ini adalah paling ketara dalam peri dan wanita menopaus. Satu kajian daripada Brigham dan Hospital Wanita menunjukkan bahawa wanita yang mengambil paling Omega-3 dalam diet mereka mempunyai risiko 17% kurang sindrom mata kering.
The Kebimbangan Kesihatan Flaxseeds

Yang pasti, manfaat kesihatan memakan flaxseeds jauh melebihi kebimbangan, tetapi ia adalah penting bagi anda untuk mengetahui apa masalah kesihatan yang sebelum menambah diet anda dengan flaxseeds.

Flaxseeds mengandungi agen dipanggil glikosida cyanogenic, sejenis bahan kimia yang berlaku dalam lebih 2,000 tumbuh-tumbuhan. Sebatian-sebatian ini adalah sebahagian daripada molekul gula dalam kilang dan memeluk sianida, racun, dalam usus manusia. Jika anda makan terlalu banyak sebatian ini dari tumbuh-tumbuhan anda boleh menjadi sangat sakit, atau ia boleh membawa maut.

Walau bagaimanapun, anda perlu mengambil jumlah yang besar, 200-300 ppm, dalam tempoh yang singkat, untuk sebatian ini memberi kejutan kepada anda sebagai tubuh manusia mudah pecah sebatian sianida dalam masa 30 minit. A dos maut akan 0.5mg kepada 3.5 mg per kilogram berat badan dalam masa 30 minit.

Walaupun ia adalah sangat tidak mungkin sesiapa akan pengambilan dos maut sebatian ini dalam menggunakan flaxseeds, adalah penting untuk berhati-hati memberikan mereka kepada anak-anak kecil dan orang dewasa dengan berat badan yang rendah. Pastikan ia disimpan di kawasan yang kanak-kanak kecil tidak boleh masuk ke dalam dan secara tidak sengaja menelan lebih daripada yang sepatutnya.

Biasa, selamat, dos dewasa untuk flaxseeds adalah di bawah 50 gram, atau 2 sudu besar. Haba yang digunakan dalam masakan, atau penaik flaxseeds dalam makanan, seperti mufin dan roti, memusnahkan sebatian memudaratkan.

Sesetengah orang boleh mengalami gangguan gastrousus ringan dan kembung perut apabila makan flaxseeds untuk kali pertama tetapi ini selalunya akan hilang sebagai sistem anda mendapat lebih digunakan untuk memprosesnya. Jika tidak, atau jika ia menjadi lebih teruk, anda mungkin mempunyai sensitiviti makanan atau alahan, untuk flaxseeds dan anda perlu berhenti makan mereka. Di samping itu, walaupun penyelidik tidak bersetuju mengenai perkara ini, saya rasa ia akan menjadi bijak untuk wanita hamil tidak mengambil flaxseeds semasa kehamilan mereka.

Gejala-gejala lain yang berpotensi berbahaya yang perlu diperhatikan adalah:

Pening, sakit kepala
Menutup tekak, mengetatkan di dada
Kelemahan otot
Rapid, pernafasan cetek
Jika anda mengalami mana-mana gejala-gejala ini selepas makan flaxseeds, atau menggunakan minyak flaxseed, dapatkan rawatan perubatan dengan segera melalui bilik kecemasan hospital atau penjagaan segera berjalan masuk, seperti yang anda mungkin mengalami reaksi alahan yang serius kepada mereka.

Seperti yang saya beritahu pesakit saya, flaxseeds adalah makanan super dekat apabila ia datang kepada semua manfaat kesihatan mereka memberi. Selain Omega-3 lemak mereka juga mengandungi asid folik dan B6 dan magnesium, fosforus dan tembaga. Mereka boleh dibeli tanah dan boleh ditaburkan pada bijirin, ditambah kepada hidangan yang dimasak bijirin, sayur-sayuran, barangan bakar resipi, atau shake. Saya rasa flaxseeds, yang digunakan mengikut garis panduan keselamatan yang ditawarkan di atas, boleh menjadi sangat bermanfaat untuk kesihatan anda dan menambah, rasa pedas yang lazat untuk makanan kegemaran anda !. Ia sentiasa berbesar hati untuk menyediakan anda dengan yang terbaik Kesihatan Jawapan.

Anda untuk kesihatan bertenaga,

Tidak ada komentar:

Posting Komentar