Minggu, 08 November 2015

Wajaran Tuning Forks Pt 3 - Pelepasan Sakit Lanjutan, Kerja Dengan somatik dan Visceral Sakit

Wajaran Tuning Forks Pt 3 - Pelepasan Sakit Lanjutan, Kerja Dengan somatik dan Visceral Sakit

Salah satu sebab utama untuk menggunakan garpu penalaan wajaran adalah untuk melegakan kesakitan fizikal. Dengan garpu penalaan seperti Otto 128, prosedur yang pada dasarnya untuk meletakkan untuk garpu pada atau sekitar kawasan di mana anda berasa sakit. Ini menggalakkan pengeluaran nitrik oksida yang membantu untuk mengurangkan keradangan. Untuk kerja-kerja badan umum, anda boleh meletakkan tala wajaran mana-mana. Bagi ahli tulang, akupuntur dan mereka yang ingin prosedur yang lebih formal, terdapat satu prosedur untuk melegakan kesakitan mendalam dan somatik.

Sakit somatik adalah sakit otot. Ia berlaku pada kulit, otot, sendi, tulang dan ligamen. Ia adalah sakit yang tajam di kawasan di mana terdapat kecederaan. Mungkin ada keradangan, kekejangan atau pendarahan.

Sakit mendalam berlaku disebabkan kecederaan atau penyakit organ seperti hati atau buah pinggang. Tiga pusat utama untuk sakit mendalam adalah toraks (dada), abdomen dan pelvis.

Dr Jeff Kintish, chiropractor di Beverly Massachusetts telah membangunkan satu siri yang hebat carta yang boleh digunakan sebagai panduan untuk melegakan somatik dan sakit mendalam. Anda boleh mendapatkan ini di ClinicalCharts.com

Terdapat dua carta, pandangan depan dan belakang badan. Pandangan hadapan mengenal pasti organ-organ dan di mana sakit akan biasanya dirasai jika organ-organ ini adalah tidak seimbang atau cedera. Pandangan belakang juga mengenal pasti organ-organ dan kawasan di mana kesakitan dirasai tetapi ia pergi lagi dengan juga menunjukkan di mana pada tulang belakang (dan oleh itu kumpulan saraf) organ-organ ini disambungkan kepada. Lebih kepada yang dalam seketika.

Untuk memulakan, menemubual pelanggan anda atau melakukan penilaian diri kemudian merujuk kepada carta ini untuk mendapatkan idea tentang yang mana organ (s) adalah tidak seimbang. Sebagai contoh, sakit di bahagian bahu dan lengan atas mungkin menunjukkan ketidakseimbangan dalam paru-paru. Anda kemudiannya boleh menggunakan garpu penalaan anda pada bahagian yang ditandakan pada carta. Pastikan anda bekerja pada kedua-dua belah badan. Cadangan saya adalah dengan menggunakan Otto 128 atau Ohm / Bumi garpu.

Kami mempunyai kumpulan saraf berlari ke tulang belakang kita. Pada setiap vertebra saraf memanjang ke organ-organ kita. Menggunakan carta pandangan belakang anda akan tahu yang menunjuk pada tulang belakang bersambung dengan organ-organ tertentu. Sebagai contoh, jika anda bekerja dengan paru-paru anda akan bukan sahaja tahu untuk meletakkan garpu penalaan anda pada bahu dan belakang pertengahan tetapi juga di mana pada tulang belakang untuk meletakkan garpu penalaan anda (lihat post sebelum ini, wajaran Tuning Forks - Bekerja dengan Spine untuk maklumat lanjut mengenai bekerja dengan tulang belakang dan yang garpu penalaan untuk digunakan).

Carta Mendalam dan somatik Pain adalah panduan yang benar-benar baik untuk bekerja dengan terapi bunyi dan getaran.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar