Minggu, 08 November 2015

Platelet Rendah - Mencegah Masalah Ini Semasa Mengandung Dengan Vitamin Tidak ramai

Platelet Rendah - Mencegah Masalah Ini Semasa Mengandung Dengan Vitamin Tidak ramai

Kehamilan adalah satu peringkat yang halus dalam kehidupan seorang wanita. Begitu banyak perkara yang boleh pergi salah. Salah satu daripada mereka adalah komplikasi platelet rendah. Walaupun ini tidak biasanya satu keadaan yang mengancam nyawa, ia boleh dalam beberapa kes. Pernahkah anda mengalami masalah ini sebelum ini? Adakah anda merancang untuk mempunyai bayi yang lain tetapi bimbang tentang mengalami platelet rendah lagi? Baiklah, terus membaca artikel ini kerana ia akan menunjukkan kepada anda satu kaedah bagaimana untuk mengelakkan masalah ini.

Terdapat banyak sebab mengapa masalah ini boleh berlaku kepada wanita hamil. Terdapat banyak perubahan kimia dan hormon yang berlaku semasa peringkat ini. Juga terdapat banyak permintaan makanan dari badan ibu yang perlu dibekalkan. Ingat bahawa dia makan dua makhluk ini. Dan wanita hamil tidak boleh bergantung kepada pengambilan nutrisi yang biasa.

Kembali kepada bahagian hormon untuk kali kedua saya ingin menyebut bahawa wanita hamil sepatutnya menghasilkan kuantiti yang banyak progesteron sempena hormon lain. Ini melindunginya daripada kehilangan bayi dan mengekalkan sistem imun yang seimbang. Jika hormon ini tidak mencukupi, banyak kesilapan boleh berlaku termasuk pengurangan tahap platelet. Tetapi oleh kerana artikel ini bercakap mengenai status pemakanan saya akan meninggalkan topik ini untuk majlis lain.

Nutrien dan Platelet yang rendah semasa Mengandung

Ramai orang tidak sedar betapa pentingnya adalah untuk mempunyai diet yang seimbang semasa mengandung. Ramai wanita hanya makan ringan selepas sampah dan kemudian mengharapkan segala-galanya untuk pergi ok. Dan terima kasih kerana badan yang kuat kita telah diwujudkan dengan, yang kebanyakan masa ia pergi ok. Tetapi kadang-kadang wanita tidak begitu bernasib baik.

Tidak mempunyai nutrien yang betul di dalam badan boleh menyebabkan pelbagai komplikasi semasa mengandung. Dan salah satu komplikasi adalah platelet rendah. Salah satu daripada mereka nutrien adalah B-12 dan 2 rakan-rakan: B-6 dan asid folik. Ini gabungan nutrien amat penting bukan sahaja untuk kesihatan janin, tetapi juga untuk kesihatan ibu.

Banyak kali thrombocytopenia boleh dicegah dengan mempunyai status yang mencukupi bagi ketiga-tiga vitamin. Tetapi bukan sahaja kiraan platelet yang rendah boleh dicegah, tetapi juga pelbagai penyakit lain dan komplikasi. Antara komplikasi yang sama menghalang semasa mengandung ialah:

1. gangguan Platelet Rendah
2. Diabetes gestasi
3. Kecacatan dalam kecacatan tiub bayi terutama neural
4. bayi yang berlebihan menangis dan pelbagai komplikasi lain

Seperti yang anda lihat, mengekalkan status pemakanan adalah penting dalam mencegah bukan sahaja jumlah penurunan platelet tetapi juga banyak komplikasi lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar