Minggu, 08 November 2015

Masalah Pembelajaran dan Tuning Forks

Masalah Pembelajaran dan Tuning Forks

Kadang-kadang saya akan dihubungi oleh ibu bapa yang mempunyai anak yang mempunyai masalah pembelajaran. Soalan-soalan mereka adalah "boleh penalaan garpu membantu anak mereka" dan "apa frekuensi atau set mereka perlu mendapatkan untuk anak mereka?" Setahu saya tidak ada kajian mengenai penggunaan frekuensi tertentu yang akan membantu dengan masalah pembelajaran. Saya juga tidak percaya bahawa garpu penalaan harus menjadi sandaran bagi terapi tunggal tetapi apa yang saya lihat adalah bahawa garpu penalaan wajaran boleh membantu sebagai sebahagian daripada rawatan keseluruhan.

Beberapa tahun lalu, saya telah bekerjasama dengan Therapists Pekerjaan (OC) di Therapeutics Pediatric di Chatham NJ. Mereka bekerja dengan kanak-kanak yang mempunyai pembelajaran dan / atau cacat fizikal. Saya melawat pusat mereka setiap beberapa bulan selama setahun, memuji terapi mereka dengan garpu penalaan serta mengajar OCS dan ibu bapa bagaimana untuk menggunakan garpu sendiri. Keputusan yang cukup menakjubkan.

Kanak-kanak yang mempunyai masalah berjalan menunjukkan peningkatan yang ketara selepas beberapa bulan. Saya juga melihat kanak-kanak yang motor kemahiran telah bertambah baik, keupayaan mereka untuk menarik dan menulis surat adalah nyata lebih baik dan dalam beberapa kes terdapat peningkatan dengan ucapan.

Saya menggunakan garpu wajaran hampir secara eksklusif, yang Otto 32, Otto 48, Otto 64 dan Otto 128. Bilangan selepas Otto perkataan menunjukkan kekerapan garpu. Garpu penalaan wajaran seolah-olah menjadi patut yang lebih baik kerana saya percaya ia membantu membawa kesedaran badan. Mula di kaki dengan Otto 32 dan Otto 48. Gunakan Otto 48 sehingga lutut. The Otto 48 juga sangat menenangkan apabila diletakkan di atas tulang dada dan belakang leher. Gunakan Otto 64 pada pinggul dan belakang. The Otto 128 adalah sangat baik di sepanjang tulang belakang dan di kawasan keradangan dan peredaran miskin.

Apabila anak-anak mengalami garpu penalaan beberapa kali, mereka akan memberitahu saya bukan sahaja yang garpu untuk digunakan tetapi juga di mana untuk meletakkan mereka jadi tidak pasti sambungan. Apabila menggunakan garpu penalaan unweighted seperti Harmonic Suria dan Solfeggio, ia tidak jelas jika anak-anak melihat mereka. Terdapat seorang kanak-kanak yang hampir segera pergi ke dalam meditasi yang mendalam apabila dia mendengar Harmonics Suria. Secara umum, saya akan bekerjasama dengan garpu wajaran untuk mewujudkan rasa badan dan kesedaran.

Oleh itu, sambil tidak ada penyelidikan mengenai garpu wajaran untuk rawatan kanak-kanak yang mempunyai masalah pembelajaran, saya boleh mengatakan bahawa saya dan ahli terapi di Therapeutics Pediatric menyaksikan beberapa keputusan yang hebat. Therapeutics Pediatric di New Jersey boleh dihubungi di 973.635.0202. Minta Sheila Allen atau Anne Toolajian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar