Minggu, 08 November 2015

Biofeedback Latihan Bantuan Sebagai Prosedur Rawatan

Biofeedback Latihan Bantuan Sebagai Prosedur Rawatan

Fungsi fisiologi seperti kadar jantung, tekanan darah (BP), kadar dan usus pergerakan pernafasan adalah aktiviti sukarela. Aktiviti sukarela, juga dikenali sebagai fungsi autonomi dilaksanakan tanpa kesedaran kita. Tuntutan berada di sana oleh individu-individu seperti Yogi, secara sukarela memanipulasi kadar jantung dan BP

Pendekatan saintifik untuk mempengaruhi fungsi autonomi kini mengambil bentuk dalam bentuk latihan Biofeedback. Biofeedback menggunakan keupayaan kita untuk mengubah fungsi-fungsi ini tidak sukarela untuk menyokong rawatan.

Hari ini, latihan biofeedback sedang digunakan dalam beberapa keadaan seperti masalah lemah kawalan kencing, sakit kronik, tekanan kronik, gangguan tidur dan gangguan lain. Beberapa fungsi tidak sukarela muncul terdedah kepada "perubahan diri" melalui latihan. Biofeedback bekerja melalui keupayaan diri ini mempengaruhi yang boleh dicapai melalui latihan. Penyertaan tersebut adalah sebuah elemen penting untuk biofeedback.

Dalam tahun 1960-an, para saintis menyampaikan bukti yang menunjukkan bahawa kadar jantung dan tekanan darah boleh dikawal secara sukarela. Mata Pelajaran terkena B.P. paparan data dapat mengelakkan turun naik tekanan.

Ia telah berhujah bahawa subjek mula santai semasa sesi dan dengan itu BP penstabilan. Penyelidik Biofeedback menegaskan bahawa data "makan kembali" melalui pameran paparan, mekanisme badan dipengaruhi terlibat dalam BP kawalan dan dengan itu B.P. penstabilan. Kesedaran Subjek ini B.P. turun naik mempengaruhi pusat untuk B.P. kawalan adalah satu kemungkinan. Kita mungkin mempunyai keupayaan untuk mempengaruhi beberapa fungsi autonomi.

Tetapi latihan Biofeedback boleh mempengaruhi fungsi autonomi hanya setakat tertentu. Juga ia perlu latihan peribadi. Keputusan yang menggalakkan berkenaan dengan beberapa fungsi sahaja. Subjek perlu memahami data yang dipamerkan. Dia / dia telah mendapat latihan dalam mempengaruhi data melalui memberi tumpuan. Beliau / dia harus bermula santai. Walaupun dengan semua sekatan ini, hasil yang positif tentang latihan dibantu biofeedback sebagai terapi untuk beberapa keadaan semakin meningkat. Rakaman aktiviti otot yang digunakan untuk mengurangkan ketegangan otot. Otak rakaman aktiviti elektrik yang digunakan untuk merawat pesakit penyitaan dan BP rakaman untuk merawat tekanan mendapatkan hasil yang menggalakkan.

Latihan biofeedback memerlukan instrumen yang boleh menangkap fisiologi (fungsi) data dan membawanya sebagai paparan visual atau auditori. Latihan sabar terhadap punca data yang dipaparkan dan variasi adalah utama untuk biofeedback. Sebagai contoh, kita boleh mengambil kira ketegangan otot. Pesakit jam tangan pengecutan otot sebagai turun naik gelombang elektrik di paparan. Dia akan mendapatkan penjelasan daripada jurulatih bagaimana ketegangan otot mengubah gelombang di paparan. Beliau kemudian akan berehat dan melihat bagaimana gelombang stabil. Dengan latihan lanjutan dan bersantai, pesakit belajar bagaimana untuk berehat kumpulan otot dan menstabilkan ketegangan.

Biofeedback program latihan dibantu sedang bertapak sebagai prosedur tambahan untuk meningkatkan rawatan. Permohonan rawatan pesakit yang terlibat ini secara beransur-ansur berkembang. Beberapa jenis latihan biofeedback boleh didapati bergantung pada sistem badan dan instrumen berkenaan. Kami mempunyai mekanisme yang belum diterokai dalam badan. Jika digunakan dengan betul, boleh menjadi mekanisme ini dapat membantu kita merawat beberapa keadaan yang lebih baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar