Minggu, 08 November 2015

Satu Memahami Kuasa penyembuhan Minda

Satu Memahami Kuasa penyembuhan Minda

Kuasa Penyembuhan Minda

Anda mungkin telah mendengar bahawa minda adalah satu perkara yang sangat kuat, lagi mempunyai anda pernah berhenti untuk mempertimbangkan kesan daripada kenyataan itu. Sudah tentu ia telah terbukti benar dalam amalan perubatan saya dan saya telah menghabiskan tahun pengajian menilai sifat minda dalam penyembuhan dan telah membawa kepada banyak arena pelbagai kepentingan. Salah satu topik yang paling menarik pengajian perubatan adalah bahawa kesan plasebo. Ini adalah kesan yang boleh berlaku apabila bahan lengai diberikan kepada pesakit yang mengakibatkan pelepasan sebanyak simptom masalah kesihatan yang dirawat. Ia telah dijangka bahawa banyak daripada apa yang kita lakukan dalam perubatan tradisional bergantung kepada kesan plasebo.

Bukti yang menyokong kebenaran idea ini dicadangkan oleh dapatan bahawa ubat-ubatan yang ditetapkan itu bekerja untuk seketika tetapi dos yang perlu ditambah untuk mencapai keputusan yang sama yang membawa kepada idea bahawa ia tidak bahan itu sendiri yang bertanggungjawab untuk kesan. Ini dipanggil "tachyphylaxis". Salah satu penemuan yang paling biasa dengan plasebo adalah bahawa tachyphylaxis. Cerita plasebo kegemaran saya adalah bahawa rawatan plasebo seorang pesakit, Encik Wright. Cerita penuh boleh didapati di laman web ini (lihat URL pada akhir artikel ini) dan bernilai masa untuk membaca. Mengapa plasebo berfungsi? Itulah persoalan yang membawa kepada pemahaman tentang kuasa minda untuk membuat penyembuhan. Sejak rawatan oleh placebo berfungsi paling baik jika prescriber adalah bersemangat menerangkan manfaat yang berpotensi daripada bahan preskripsi, menghiasi ia dengan cerita-cerita bagaimana ia telah bekerja pada pesakit lain, dan kerana tidak ada bahan-bahan aktif dalam bahan yang ditetapkan, ia mesti jelas bahawa apa-apa perubahan dalam penerima plasebo mestilah dihasilkan sendiri. Dan ini adalah tempat yang melangkah keluar dari dalam kajian kuasa penyembuhan minda.

Ia dianggap selama bertahun-tahun bahawa gen kita menyediakan sebanyak penjelasan bagaimana kita terdiri dan bahawa gen kita menentukan sifat proses penyakit dan keupayaan penyembuhan, dan kita telah ditetapkan oleh kelakuan gen kita. Malangnya dengan projek genom baru-baru ini di mana Peta lengkap gen kita telah dijelaskan, kini kita tahu bahawa tidak ada gen cukup untuk menjelaskan proses yang kompleks yang membentuk tingkah laku kita.

Satu cabang baru dan menarik genetik dilabel "epigenetik" mempunyai banyak jawapan kepada soalan-soalan kami. Ilmu baru epigenetik berteraskan pengetahuan bahawa gen tidak mempunyai "on-off" suis, jadi bagaimana mereka boleh bertindak balas kepada hari kami yang berbeza-beza dengan keperluan hari. Gen adalah bertanggungjawab bagi reka bentuk dan pembuatan protein; blok binaan badan hidup kita. Ia adalah perlu dalam proses penyembuhan untuk menghasilkan protein yang sangat khusus yang mempunyai mana-dengan-semua untuk menyembuhkan tisu yang rosak atau berpenyakit. Jika gen kita tidak boleh menyerah diri pada untuk berhadapan dengan proses penyakit, maka sesuatu mesti menukar mereka pada. Adalah menjadi perdebatan daripada epigeneticists bahawa ini adalah fungsi minda, dan kerana kita tidak mempunyai pengetahuan mendalam diperlukan untuk membuat keputusan yang sedar protein diperlukan untuk proses penyembuhan, maka ia perlu ada beberapa proses yang lain di tempat kerja.

Ia masuk akal untuk mencadangkan bahawa ia adalah pada tahap yang tidak sedar bahawa proses ini diaktifkan. Ia adalah satu perdebatan dalam bidang psikologi bahawa kehadiran satu bahagian tidak sedar minda tidak boleh disahkan, dan oleh itu ia diambil mudah bahawa ia wujud tanpa bukti. Saya percaya bahawa terdapat satu kawasan yang sangat meyakinkan bukti yang menyokong kewujudan minda tidak sedar, dan itu adalah sains fizik kuantum. Ini adalah satu cabang sains yang terbukti sah lagi dan lagi. Berjuta-juta eksperimen telah dijalankan menunjukkan kebenaran fizik kuantum. Salah satu asas fizik kuantum adalah bahawa kesedaran manusia mempunyai pengaruh langsung kepada hasil eksperimen fizik kuantum dan tanpa kesedaran manusia, eksperimen semata-mata tidak berfungsi. Kami mempunyai pengetahuan yang tidak mencukupi daripada mana-mana input sedar yang boleh menjejaskan keputusan eksperimen, oleh itu, ia mesti menjadi aspek yang tidak sedarkan diri kesedaran yang bertanggungjawab untuk apa yang berlaku.

Kami terdiri daripada tisu, yang seterusnya terdiri daripada sel-sel, molekul, atom, zarah subatom, dan menurut ahli-ahli teori kuantum tali dan membran terlalu kecil untuk dilihat. Ini zarah asas yang mana kami adalah tertakluk kepada undang-undang fizik kuantum, oleh itu mereka memerlukan input dari fikiran bawah sedar untuk tingkah laku mereka. Ini yang berkata, ia kelihatan jelas bahawa minda tidak sedar adalah asas untuk status dan tingkah laku kita secara berterusan. Sejak gen kita adalah sebahagian fizikal membentuk, mereka juga terdiri daripada molekul, atom, dan sub-atom bahan selular kami. Oleh sebab itu, di bawah pengaruh langsung satu aspek yang tidak sedar diri kita. Ia seolah-olah jelas bahawa minda sedar kita adalah asas di mana perubahan dan penyembuhan boleh berlaku.

Saya kini telah datang bulatan penuh dengan hujah-hujah saya, dan saya kembali kepada penjelasan kesan plasebo. Jika hujah ini berlaku, maka s hujah yang sama-sama sah penjelasan bagaimana sembuh. Saya percaya semua pendekatan bukan tradisional untuk penyembuhan dari Shamanisme ke hipnosis termasuk NeuroLinguistic Programming dijelaskan dengan hujah-hujah ini, dan menambah kuasa kepada idea bahawa kita adalah sumber dalaman kita sendiri penyembuhan. Ia mungkin menjadi satu amalan yang sangat mendedahkan untuk mempertimbangkan sumber penyakit juga.

Ia juga adalah mungkin bahawa dalam masa sebahagian besar daripada apa yang berlaku dalam bidang perubatan tradisional akan dijelaskan oleh konsep pemulihan diri. Malah di kawasan yang kelihatan jauh daripada psikologi, bahawa pembedahan, tidak terkecuali kepada konsep-konsep ini. Terdapat prosedur pembedahan yang dilakukan di mana tidak lebih daripada pembukaan rongga badan yang telah dilakukan dan tiada prosedur pembedahan definitif dilakukan dan pesakit telah pulih daripada penyakit yang mana pembedahan dilakukan. Kertas ini telah dibentangkan sebagai sokongan untuk kuasa yang luar biasa daripada minda dalam penyembuhan penyakit, dan saya ingin merakamkan penghargaan saya kepada ramai pesakit dengan siapa saya telah berpeluang untuk bekerja dan mengkaji penyakit dan proses penyembuhan.

http://www.psyc1.com/19_mr_wright.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar