Minggu, 08 November 2015

Marijuana Perubatan: Ia benar-benar adalah Herb Healing

Marijuana Perubatan: Ia benar-benar adalah Herb Healing

Marijuana Perubatan telah digunakan untuk penyembuhan untuk beribu-ribu tahun. Di China kuno, India, Timur Tengah dan juga Amerika herba ini telah dikenal pasti sebagai mempunyai ciri-ciri perubatan. Malah pada zaman yang lebih moden Queen Victoria dan doktor peribadi beliau melakukan kerja-kerja pecah tanah ke dalam aplikasi perubatan ganja. Herba juga telah digunakan umum di Amerika Syarikat sebelum lulusnya Akta Setem pada tahun 1920 dan undang-undang ganja lain. Hari ini pesakit yang mengalami asma, AIDS, kanser dan pelbagai penyakit lain memuji kebaikan penggunaan ganja.

Sejarah
Marijuana, atau Cannabis Sativa kerana ia dikenali secara saintifik, merupakan herba yang tumbuh liar di kawasan iklim sederhana. Lama sebelum remaja dan kaunter aktivis budaya telah bereksperimen dengan ganja banyak negara-negara Asia sudah lama termasuk ganja perubatan dalam senarai mereka herba penyembuhan. Penggunaan terawal yang direkod rumpai perubatan ini adalah kalangan orang Cina. Penggunaan terapeutik ganja perubatan telah didokumenkan oleh Maharaja Shen-Nuan pada abad ke-28 SM Ia telah menulis tentang nilai untuk merawat malaria, sembelit, sakit sendi, gout dan penyakit lain.

Bagaimana ia digunakan?
Rumpai perubatan boleh digunakan dalam pelbagai cara. Sesetengah pakar perubatan ganja perubatan menyediakannya sebagai cecair untuk minum. Profesional kesihatan lain merasa periuk adalah lebih berkesan apabila ia dimakan. Merokok adalah satu lagi cara untuk mendapatkan sifat-sifat penyembuhan periuk perubatan ke dalam tubuh orang yang memerlukan penyembuhan. Sesetengah doktor ganja menghancurkan rumpai dan menggunakannya sebagai salap atau tuam.

Undang-undang California berkaitan
Hari ini California alasan Zero dalam pertempuran untuk ganja amalannya. Oleh kerana peredaran Prop 215 California penduduk telah menubuhkan satu siri kedai ganja perubatan. Terdapat juga beberapa mesin layan ganja di beberapa lokasi di seluruh negeri. Dengan California kad ganja perubatan atau kad Kelab ganja penduduk California secara sah boleh mendapatkan ganja perubatan dari mana-mana daripada dispensari ganja perubatan di negeri ini. Untuk mendapatkan kad Californians mesti menerima penilaian ganja oleh salah seorang doktor ganja perubatan di negeri ini.

Membuka sebuah dispensari ganja perubatan adalah tidak begitu sukar di California. Ini telah membawa kepada rentetan pusat penilaian ganja perubatan di mana California lesen ganja perubatan boleh dikeluarkan. Walaupun alasan diskriminasi ganja perubatan telah menjadi langkah penting aktivis ganja ramai yang telah berikrar untuk berhenti di apa-apa kekurangan membuat rumpai undang-undang di California. Segmen besar penduduk adalah pro ganja perubatan. Ini telah menjadikan ahli-ahli pergerakan ganja amalannya yakin mereka akhirnya akan berjaya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar