Minggu, 08 November 2015

Manfaat Red Clover dan Kesan Sampingan

Manfaat Red Clover dan Kesan Sampingan

Perubatan Alternatif seperti perubatan tradisional Cina semakin semakin popular. Ia adalah terapi pelengkap yang berdaya maju untuk lebih rawatan tradisional kerana pendekatan holistik terhadap kesihatan dan penggunaan bahan-bahan semulajadi yang selamat. Terdapat beberapa bentuk perubatan tradisional Cina seperti herba, terapi urut, dan akupunktur. Perubatan herba bergantung kepada penggunaan herba yang berbeza, seperti semanggi merah.

Semanggi merah, kerana kabur kerana nama itu berbunyi, adalah tumbuhan bunga yang digunakan untuk merawat banyak keadaan dalam perubatan alternatif, biasanya melalui makanan tambahan atau teh herba. Juga dikenali sebagai Trifolium pratense, faedah semanggi merah adalah banyak. Mereka telah digunakan untuk merawat batuk, masalah dengan sistem pernafasan, dan yang paling biasa, gejala menopause.

Jadi apa yang membuat ekstrak pratense Trifolium begitu berkesan?

Ia mempunyai semulajadi, bahan kimia berasaskan tumbuhan yang dipanggil isoflavones yang bertindak sama seperti estrogen yang dihasilkan secara semula jadi dalam badan wanita. Ini kualiti estrogen seperti di semanggi merah menjadikan ia bahan yang berguna untuk makanan tambahan menopaus, kerana banyak gejala-gejala menopause yang sama, seperti hot flashes, berpeluh malam, kekeringan faraj, dan kehilangan libido berlaku disebabkan oleh penurunan dalam tahap estrogen.

Ia juga membantu dalam merawat batuk dan kesesakan sistem pernafasan, kerana salah satu daripada bahan-bahan yang dikenali sebagai damar. Tumbuh-tumbuhan dengan bahan resin mempunyai fungsi anti-mikrob dan expectorating.

Semanggi merah adalah salah satu daripada bahan-bahan yang makanan tambahan menopaus biasa mengandungi, jadi tidak ada peluang yang lebih untuk membawanya lebih jika dos yang diikuti dengan teliti. Namun, sementara faedah semanggi merah yang banyak, terdapat beberapa kesan sampingan, termasuk yang berikut:

1. Ia mengandungi coumarin, yang merupakan bahan penipisan darah. Coumarin sebenarnya cukup biasa dalam banyak tumbuh-tumbuhan. Orang di anticoagulants seperti warfarin, perlu berhati-hati untuk tidak mengambil terlalu banyak. Ia juga penting untuk tidak mengambil dengan betul selepas bersalin atau sebelum pembedahan, kerana ia boleh menjejaskan keupayaan darah untuk membeku.

2. Oleh kerana ciri-ciri untuk lemah meniru estrogen, yang wanita dengan hormon sensitif keadaan seperti kanser payudara, kanser ovari, kanser rahim, fibroid rahim, dan endometriosis tidak perlu mengambil ia kerana terdapat kemungkinan mempunyai lebih estrogen dalam badan daripada yang diperlukan .

Walaupun pelbagai vitamin boleh menyebabkan lebih berbahaya daripada baik jika diambil secara berlebihan, dan ini juga dengan apa-apa ubat atau makanan tambahan. Selama manfaat semanggi merah dan kesan sampingan yang difahami dengan betul, mengambil makanan tambahan atau teh herba dengan bahan ini seharusnya menimbulkan sebarang masalah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar